در دنیای امروزی عواملی چون دهکده جهانی ، شرکت های رقیب ، بازارهای جهانی ، کیفیت
محصولات و تولید کنندگان جهانی باعث شده است . که مرزهای تجاری دیگر معنا نداشته و
فقط مرز جغرافیای معنا پیدا کند . برای پابر جا ماندن و بودن در این بازار های نیاز به همراه
تراز کردن سازمان ها و شرکت ها و رقابتی کردن آنها می باشد . با توجه به اینکه ایران از لحاظ
منابع معدنی و ذخایر نفتی در جایگاه خوبی قرار دارد برای وارد شدن در عرصه های جهانی نیاز
به یک تصمیم گیری بلند مدت دارد چرا که پیشرفت امروز دلیل بر پیشرفت در آینده نیست .
مدیران سازمان های امروزی با محیطی مواجهند که کاملا با گذشته متفاوت است . در این محیط
شرایط به طور پیوسته دچار تغییر و تحول می شود و مدیران هر روز با چالش های جدیدی مواجه
اند و برای بقا سازمان های خود ملزم به افزایش قدرت انعطاف پذیری ، پاسخگویی به محیط ،
انعطاف پذیری ، خلاقیت و … هستند .
لازم به ذکر است نقش تکنولوژی به تنهای نمی تواند باعث سود دهی عالی و یا رشد سریع یک شرکت
یا سازمان شود و برای این امر نیاز به دید از بالا که همان مدیریت استراتژیک است نیاز می باشد چرا
که در مدیریت استراتژیک فقط از یک بعد قضیه را نگاه نمی کند و عوامل را یک به یک مورد تجزیه
و تحلیل قرار می دهد و براساس آن ، موجودیت اصلی از نظر عملکرد درست نسبت به شرکت های
معدنی دیگر تعیین مس شود .